KIRJOITUS VIRHEITÄ 6.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Se ilmaisu!

 

Riittääkö se, että minä itse ymmärrän mitä olen tekemässä?

Riittääkö se, että näen vajavuuteni tehdessäni?

 

Onko se kylliksi, että tajuan ja sanon?

Riittääkö se, että olen aivan alasti kaikkine virheineni?

 

En  koe tekeväni itsestäni, vaan koen olevani tietynlainen suodatin ja itsessäni jo jonkinlainen kuva nykyisestä maailmasta.

 

Pitäisikö minun teeskennellä fiksumpaa kuin olenkaan?

Ja se vain siksi, että taide on suurta. Kaippa Picassokin kävi kakalla ja pissalla?

 

Enhän minä ole edes täydellinen?

 

Onko taide täydellistä?

 

Miten minun taiteenikaan voisi sitä olla?Riittääkö se, että haluan lakkaamatta tietää ja ymmärtää lisää?

 

Riittääkö se, että olen vereslihalle asti rehellinen ja pyrin sen keskeneräisenäkin tuomaan esille? Kaiken uhallakin tai juuri siitä syystä.

Pitääkö minun olla, perkele, täydellinen, jos olen taiteilija?Onko taiteella mitään merkitystä muille kuin tekijälle itselleen?

 

Ja jos on niin miksi se, että on merkitystä, ei merkitse minulle mitään vaikka taide on minulle kaikki?