Kojelauta |  Seuraa blogia |  Lisää blogeja |  Luo blogi! | 
Anna bloggaajalle lahja | Sivun alkuun | Seuraa blogia | Ilmoita blogista
28.01.2012 - 09:00

Teos on alla valmiina edellisessä postauksessa. Siihen ei tule enää muutoksia.

Nimeltään: Kolmen päivän projekti.

 

Koska tämä teos perustui enemmän prosessin kulkuun kuin itse teokseen tai siihen millainen teos on visuaalisesti se vaatii lyhyen kuvauksen prosessista ja taustoista tms. Käytän tässä vapaan assosiaation menetelmää, jolla tämä blogikeskustelu tuntuu olevan aika luontevaa, koska se säilyttää sillä tavalla mielipidekirjoitus -luonteensa.

Taustatyöni olen tehnyt Laasasen suhteen jo vuosia sitten. Mikään ei ole muuttunut näköjään sitten viime "näkemän". Tämä teos lähti tulemaan vain ja ainoastaan siksi että Laasanen oli napannut minut nettivirrasta omaan blogiinsa ei vapaa -ehtoiseksi kommentaattoriksi. Enkä ajatellut jäädä siihen vain velttona makaamaan. Enkä myöskään halunnut käyttää pelkästään tehottomia sanallisia keinoja nettirepostelua vastaan, joka tällä kertaa kohdistui minuun itseeni lievässä muodossa. 

Edustamme Laasasen kanssa henkilöinä ihan eri näkökulmia ihmisen tasa-arvoon ja pariutumiseenkin liittyen. Vuosia sitten olin erityisen kiinnostunut miesasiasta naisnäkökulmasta, mutta koska en ole mies vaan nainen halusin jotain mistä voisin ulkopuolisena tarkkaila miesasiaa. Yksi lukuisista nettilähteistäni, vapaan tiedon alueella, oli silloin silloiset Laasasen blogit. Se vain siksi, että olin sattumalta kuullut ko. hemmon kirjoittamasta opin-näytetyöstä, joka oli heti mediamyllytyksen keskiössä. 

Kiinnostuksen kohteeni ei ole kuitenkaan Laasasen ajatukset tai tieteellinen tukimus sinällään, koska siinä ei ole mitään sellaista joka olisi herättänyt syvemmin tutkittuna mielenkiintoani. Kaikki tämä toimi motivaattorina tämän netti-teoksen synnylle. Rehellisesti sanottuna jotkin otteet Laasasen Huoltamo blogista vaikuttivat eilen lähinnä jostain hömppä novellisarjasta repäistyiltä. Lainasin myös visuaalisiksi elementeiksi näitä sanoja. Sanoja jotka kuka tahansa olisi voinut kirjoittaa jossain viidensentin novellissä. Kirjoitin tekstiin myös lisäyksiä kirjaimin visuaalisiksi efekteiksi korostamaan sen tunnelmaa.

Laasasen blogit  tuntuu /(tuntuivat) liikkuvan enemmän hämärän rajamailla tieteellisyyden viitassa. Laasanen oli kuitenkin ensimmäinen nettipersoona jonka blogeissa törmäsin aiemmissa postauksissani kuvailemaani laajamittaiseen nettihyökkäilyyn. Siihen aikaan se oli suoranaista anonyyminen väkivallalla uhkailua pahimmillaan. Seurasin montakin nettipolkua perässä ja jouduin neuvottomana katsomaan törkeää ihmisten repostelua, joka varmasti aiheutti pahaa mieltä ja jopa pelkoa kohteissaan.

Ymmärsin hyvin pian että ko. toiminnan tarkoitus on vallankäyttö ja vihan purkaminen ennemminkin kuin todellinen mies-asia. Uskon, että sen lopullisena tarkoituksena on vahvistaa henkisesti niitä konstruktioita, jotka pitävät nykyisinkin sukupuolien välistä epätasa-arvoa yllä. Ko. ryhmässä vaikutti olevan olemassa myös jotain yhdessä sovittua ja yhteisellä sopimuksella tehtyä toimintamallia niitä ihmisiä kohtaan jotka ajattelivat eri tavalla kuin Laasaslaiset, joiksi sitä vakiporukkaa sopii aika piankin "tutustumisen" jälkeen kutsua.

Olen kiinnostunut tässä ko. teoksessani enemmänkin siitä mitä ja miten pitkälle ryhmäytynyt nettiyhteisö toimii. Mikä on sen ryhmädynamiikka? ja liikuttava voima? Mistä jokin täysin abstrakti ja astraali ryhmä saa voimansa kun ei ole mitään kiinteää jota koskettaa? Mikä tekee sen vallan ja voiko siihen valtaan tehdä säröjä? Tämä teos on tehty nimenomaan säröksi.

 

Varsinainen prosessin kuvaus alkaa tästä:

Alkuvaiheessa en edes tiennyt että se johtaa tähän missä olen nyt.

Kommentoin erääseen blogiin yhtä kirjoitusta joka oli kirjoitus ko. henkilöstä ja sen saattena oli epäilys siitä että pysyykö Laasanen sanoissaan. Lyhyesti sanottuna sanoin Laasasen pysyvän sanoissaan. Kun kirjoitin kommenttia tajusin, että Laasasen kohdalla pätee puhumattomuudensääntö sen suhteen, että puhutaanko Laasaslaisten käytöksestä netissä avoimesti vai ei, joten päätin avoimesti sanoa mielipiteeni siitä että "tonttujoukko hyökkää".  En kuitenkaan voinut mitenkään tietää että, ulottuuko Laasasen loputon ja jatkuva itsensä netistä etsiminen myös Facebookkiin, mutta siitä huolimatta minulla oli sellainen olo että tämä voi olla mahdollista. Tämä tapahtui Facebookissa. 

Tästä seurasi se että Laasanen oli napannut minut henkilönä nimellä ja mielipiteeni ko. postauksesta mukaansa ja vienyt omaan blogiinsa kommentiksi. Huomasin sen, koska osasin odottaa jotain tuon tapaista kun rohkenen aukaista suuni omalla nimelläni ko. asian suhteen ja kohdistaen sen suoraan häneen. En vain enää halunnut olla sitä joukkiota joka toimettomana istuu nettivirrassa ja hiljaa vaikenee. Kävin itse muutamana päivänä katsastamassa ko. blogin jossa sitten pakko kommentointi olikin tapahtunut. 

Koskat tiesin miten Laasaslaiset toimivat osasin kirjoittaa ensimmäisen osani tälle teokselle tähän omaan blogiini siten, että se estämällä ja ns. poistamalla kirjoitusasullaan "hörhö"kommentit paljastaa jotain siitä tietoisuudesta joka Laasaslaisilla vallitsee kun he alkavat kommentoida ihmisten tekstejä. Laasaslaisten valta perustuu nimenomaan siihen, että Laasanen istuu hiljaa passiivisagressiivisena netti ikonina, muut peesaa ja perässä tulee anonyymi "hörhö" joukko joka hyökkää.

Nyt kuitenkin kävi niin kuin oli oletettavaakin eli tekstini (joka on 1.osa tästä teosesta ja alla luettavissa) jälleen liitettiin Henry Laasasen toimesta hänen blogisivulleen. 

 

Teoksen 2. osa ja sen toteutus

Laasanen puhutteli minua etunimellä vaikka ei ole koskaan minua tavannutkaan missään henkilökohtaisesti enkä ole hänen kanssaan keskustellut koskaan edes netissä omalla nimelläni. Ilmeisesti tarkoituksena oli tehdä kohteesta (minusta) säälittävä uhri, jo kirjoitusasun avulla. Laasanen ei esittänyt mitään perusteltuja vastauksia kysymyksiini ja intoutui myös tekstin lopussa suoraan kehoittamaan tonttujoukkoaan repostelemaan tekstiäni. 

Odottelin hetken ja kopioin kaiken ko. postauksen ja Laasasen kirjoittaman kaikkine kommentteineen omaan blogiini. Aivan kuten Laasanen itsekkin tekee kaikille niille jotka hän valitsee omien blogiensa "mielenkiinnon kohteiksi" Nyt vain "uhri" muuttuikin hyökkääjäksi, koska kaikki siihen astiset kommenti ja koko kirjoitus joutuivatkin jonkun toisen valtaan ja toisen blogille, toisen maaperälle eli minun maa/nettiavaruusperälleni.  

Tekstien konteksti ja hallinta ikäänkuin siirtyy ja ulkoistuu johonkin muuhun kuin mihin se on tarkoitettu. Sitä kautta myös niiden merkitys muuttuu. Uskon henkilökohtaisesti tämän asian olevan Laasasen ainoa syy siihen miksi hän ei kommentoi toisten blogeihin vaikka sitä pyydetäänkin. Se on kuitenkin aina toisen vallassa ja hallinnassa. Nettihän ei todellisuudessa ole mikään vapaa ja villikenttä jonka jokin suurempi voima on antanut jotenkin ihmisten mellastuskentäksi, kuten kaikki hyvin tiedämme. 

Tiedän omasta kokemuksestani, että kun joutuu siihen tilanteeseen, että omia tekstejä ruvetaan osoittaen käsittelemään netissä jotain tarkoitusta varten se aiheuttaa väkiselläkin tunteita ja se aiheuttaa kommentteja, mutta koska kommentointi oli "estetty" blogissani, henkisellä yliotteella ja sanojen "mahdilla", ainoaksi vaihtoehdoksi nettihyökkääjillä, jotka olivat siis nyt itse uhreja, jää kokoiltainen sivujeni tuijottaminen ja jatkuva niiden vilkuilu. 

Blogissani olikin huima määrä Laasaslaisten eri sivujen kautta tulleita vierailuja ja palaavat kävijät nousivat korkealle eli tiedän että tapahtumia seurattiin. Käsittelin tekstiä, koko illan, blogissani näillä työkaluilla joita minulla on käytössäni tässä, joten en edes odottanut mitään visuaalista tulosta tai mitään tämän kummempaa merkkiä joka jäisi varsinaisesta tapahtumasta jäljelle. Henkilökohtaisesti minulle riittää se että tiedän tämän koskettaneen joitain ihmisiä.

Teksti muuttui tavallisesta normitekstistä käsittelyn myötä koko ajan. Se muutti illan mittaan muotoaan monenlaiseksi visuaalisesti päätyen lopulta siihen muotoonsa jossa se on nyt ja johon se jää blogissani. 

Uskon, että moni niistä jotka seurasivat tapahtumaa kokivat milloin mitäkin ajatuksia ja tunteita tms. kun tekstin konteksti muuttui kokoajan erilaisten kirjoitusvaihtoehtojen myötä, milloin mitäkin korostaen tai häivyttäen sillä tavalla että teksti oli vain ja ainoastaan minun hallinnassani ja minun subjektiivisen sekä hyvin intuitiivisen käsittelyni kohteena, josta pulpahtivat päällimmäisiksi vain ne sanat jotka kuulen itse kaikkein tarkimmin.

Koko teos syntyi siis sen mukaan mitä ja miten vastapuoli reagoi mihinkin, kuitenkin niin että se oli kokoajan tässä blogissa hallussani. Olisi ollut mielenkiintoista tietää miten olisi käynyt jos Laasanen olisi uskaltanut astua kerrankin toisen nettimaaperälle perustelemaan käytöstään. Niin ei kuitenkaan käynyt.

 Yksi "hörhö" kommentoi/ oli kommentoinut tuossa aamusella ja vastaankin nyt hänelle näin ihan suoraan tähän kirjoitukseen jatkeena.

Luulen ensinnäkin,  että olet yksi teokseni osa ja naispuolinen sellainen IDA, mutta vastaan "hörhölle" kun "hörhönä" kysyit asiaa:

 

MITÄ NYT? Mitä hörhöille pitäisi tehdä???

Vastaus:

Se jää hörhöjen itsensä päätettäväksi ja niiden jotka omalla toiminnallaan hyväksyvät ja edesauttavat ko. käytöstä.

Olen taiteilija..nostin vain esille sen mitä näin ja joka mielestäni vaiettiin. Muiden tehtävä on tehdä asialle jotain muutakin kuin tämä teos. Toivon että se pisti ajattelemaan edes muutaman ihmisen.

 

 ps. yhä edelleenkään en vastaa epäasialliseen anonyymiin postailuun.

27.01.2012 - 13:27

Tekstistä ja tekstin järjettömyydestä. 

 

No niin nyt on päästy toiseen vaiheeseen. Se tapahtuikin yllättävän äkkiä ja ennalta arvatun kaltaisena.

Tämä kirjoitus-sessio Laasasesta päättyy tähän koska siinä ei tapahtunut mitään tutkimisen arvoista. Edellisestä postauksestani käy ilmi alkuperäinen kirjoitus kokonaisuudessaan.

Tuhlasin aikaani joutavaan..mutta olkoon. Mutta tehdään sitten Laasaset alla olevan tekstinpätkän jälkeen.

Sen verran sanon näistä kommenteista ja teksti kontekstista, että ne noudattavat samaa kaavaa ja se toistuu vuodesta toiseen ihan samanlaisena kielellistä ilmaisua myöten.  Niistä käy myös selkeästi ilmi kommentoinnin henkilökohtaisuuteen menevyys ja epäasiassa pysyminen sekä oletus esim. siitä että ko. kommentit jollain tavalla koskettaisivat tunnetasolla kohdettaan. valtaa valtaa valtaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

 Mutta jatketaan harjoittelua. Puutuin tähän asiaan ihan siksi että Laasanen oli poiminut alunperin minut nettivirrasta muutaman lauMINULLA EI OLE VALTAA OMASSA BLOGISSANI MIMULLA VAI E OEL VAVTÖFAA..MINULLA EI OLE VALTAA OMASSA BLOGISSANI OLI TIEtEiLIJÄN SELITYS..MINULLA EI OLE VAÄLTAA OMASSA BLOGISSANI I OLI TIETEILIJÄNM SLEIOTYS,,MM.-AM,MFA.MSELITUYS..MINULLA EI OLE VAÄÖTAA OMASSA BLOGISSANI OLI TIETEILJIJÄN SELITYS.......MUTA KAIKKIV ALÖTA ON MUILLA OMISSA BLOGEISSAAN..OLEN EPÄRELUSTI KOHFELTU JA HALVENNETU INIHMISNAOF A...Aseen mittaisena joukkiona omaan blogiinsa kommenttilootaan..ikäänkuin olisin kommentoinut sinne ts. otit itse yhteyttä minuun julkisesti joten älä valita ja pakoile vastuutasi jos otin siitä myös kiinni. 

Pelkästään nämä asiat (ja alla olevat kommentit siihen sekä ratkiriemukas lausahduksesi lopussa) jo todistavat väitettäni oikeaksi tietyiltä osilta. Lisäksi seurasin blogiasi aikoinaan ja olen ollut todistamassa henkilökohtaisesti törkykommentointia joka lähtee/ (lähti aikoinaan) liikkeelle blogeistasi hörhölauman saattelemana. Siitä saisi bitteihin säilötystä "muistista" kaivettua kyllä varmaan materiaalia jos haluaisi ja joku kehtaisi sen tehdä. 

 

Aika jännää muuten että seuraat itse itseäsi netissä..ja perustelet sillä toimintaasi että saat sillä tavalla laajempaa lukijakuntaa ajatuksillesi..että on oikein sen takia laitettava jokin yksittäinen, harmiton, jonkin toisen blogin kommentti, omaan kommenttilootaan kopiona ????? ..erikoista..juu mistäköhän sekin oikein kertoo? Mulla on varmaan jotain valtaa...

 

 

 

 

MULLA OPN VARMAAAN JOAW,FVA VAPAW3RÅIKF'Q

 

 

mullq on fqmqj jokin vqöqt wsiw qthqosuhun..

 


 

Seuraavaksi kopio Henkan tekstistä ja sen saamia kommentteja:

 

 

 

 

fffffffffffffffffffxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxTiinalla on asiaa64344h61364646v60v31v340646u

vyv5ölkpvo5kj j

7

7 jljåk3åkl ¨ål

jkkålkw'¨po

57c65+

6y8 ++9

15j+

5

605

05pä

 

Laasanen ja nimettömyys..nimettömyys ja vastuu netissäMILTÄ TUINTUU MITLÄ TUNTUU KUN TEKSTI RIKOTAAN..HAJOITETAN PALASIKSI MILTÄA TUNTUU OLLA TOISESSA KONTEKSTISSA KUIN HALUSI MILTA TUNTUUU..MILTÄ TUNTUU ???????????????????????????????????????????????????

Mutta sitten tulee ne tapaukset jotka jotenkin lipovat suoranaista kansanosankiihottamista tai provosoivat joitain jonkinlaiseen toimintaan esim. järjestelmälliseen ihmisten blogien tukkimiseen ja törkypostien lähettämiseen, haukkumiseen henkilökohtaisesti ja henkilökohtaisuuksiin menevien älyttömien kommenttejen kirjoittamiseen.

Kommentti 27.1.12: Kannattaa huomioida, että Laasanen puhuttelee minua etunimeltä. Aivan kuin tuntisi minut. (haluaa mitätöidä tällä tavalla tuntematonta..)Vaikken ole eläissäni koko ihmistä edes tavannut.

Yhdessä itse havaitsemassani blogaajassa on jotain vikaa ja se on Henry Laasanen. Hän kun harrastaa sitä että linkkaa omille sivuilleen esim. ihan muuhun tarkoitukseen laitetut viesti omille sivuille kommenteiksi tai hän tekee myös niin että linkkaa jonkin ihan sivullisen ihmisen tekstejä omiin blogeihinsa täysin kummallisiin yhteyksiin joilla ei ole alkuperäisen tekstin kanssa mitään tekemistä...mutta koska konteksti puhuu ne voidaan vääntää hörhöaateuskovaisten silmissä ihan miksi vain. 01010101010101010101010101010000110010101010101010101010101010100

01001010101010

1010135467431,0101


043546+7+6431
,15469763
104641

64p6

Sehän on aika yleistä että jos jokin asia on kiinnostava niin sitten ns. muita lähteitä käytetään ja ne linkkaillaan ..mutta mielestäni on huonoa käytöstä ja suorastaan tarkoitus kiihottaa kansanosaa jos linkaa ihan eriin tekstiin laitettun kommenttin ihan johonkin toisen tekstin yhteyteen ja ihan eri paikkaan jonne se on tarkoitettu tai tekee niin että ehdoin tahdoin linkkaa jonkin tekstin ja ihmisen omille sivuillee omien juttujensa jatkeeksi (TIETÄEN kokemuksesta mutta jättäen tarkoituksella huomiotta moisen käytöksen) että anonyymit nettihäiriköt alkavat repostella tekstiä omien höyrypäisyyksiensä vimmoissa. mulla on varamana jvoaekj avapf+ a+0gmä en sitä kyllä ole itae afgu pe5phujöq sitä ole itse itselleni eds etsinyt....vjweauy03 acåiå3,amf,aetasfk-z..,mulla ov ..varmaan joskvjina  valta....

 

Minusta vaikuttaa sille että Henry Laasanen tekee juuri niin ja sen takia kysynkin ihan suoraan häneltä että ONKO NÄIN?

 

TEETKÖ NIIN?c54ctc

0,0000010111110100000000000000000000000000000000000000000

00000000001
111111111111111
0

00000

 

ja onko sinulla pokkaa linkittää myös tämä teksti sivuillesi anonyyminen hörhöjen iloksi, vaikka tämä on osoitettu suoraan sinulle ja keskustelu on luonnollisesti tarkoitus käydä tässä minne teksti on kirjoitettukkin?

Onko sinulla myöskään pokkaa ottaa julkisesti vastuuta siitä miten toimit blogiesi suhteen eli sallit ja edesautat omalla käytökselläsi hörhöä anonyymien käytöstä?

Onko sinulla pokkaa vastata kysymykseeni tai onko sinulla............jokin oikea syy sille miksi teet niin?

Onko sinulla pokkaa tehdä vastaväitettä ko. toiminnan oikeutuksen puolesta? Onko sinulla ylipäätään mitään vastaväitettä asialle? Näetkö edes sellaista?

Tyhjänpäiväinen yksikantainen sananvapauteen vetoaminen ei riitä..ainakaan minulle..sillä itsellesi sillä ilmeisesti puolustelet käytöksesi mutta se on ohut puolustus kun on kyse siitä että julkaisee omassa hallinnassaan olevalla blogilla vain tietyntyyppistä "sananvapautta."..jota kannustaa ja jota vielä ilmeisemmin käyttää vapaana tutkimuskenttänään omille vapaille väitteilleen.

Onko sinulla pokkaa tehdä se tänne blogiini?
v+
Todennäköisesti ei. 0,13
4+60+97+0+
+9670+7+976v710709769/+-

+57

VASTAUS: "En yleensä kirjoittele toisten blogeihin, koska 1) moderoinnin johdosta kommentit saatetaan poistaa" Laasanen sanoo niin...ja en yleensät aamutat vkuir4tensami..en yleensä muta kuienakef

 

Kommentti 27.1.12: Siis tässä kohdassa komentin voi poistaa joku toinen jolla on sinun kommenttiisi valta omassa blogissaan. Miksi oletat että joku toinen haluaisi käyttää sitä?

 

2)

Laasanen: 

"kirjoitukseni saattavat kiinnostaa suurempaa yleisöä jonka saan oman blogin kautta.<--z

KOMMENTTI 27.1.12: No olipas vastaus. Yrität siis varmistaa, että tekstisi tulisi mahdollisimman suureen levitykseen? Jännää. 


Minä linkitän tähän blogiini muun muassa kaikenlaista minua tai teorioitani käsitteleviä kirjoituksia.MINUA TAI TEORIOITANI<.z sanoo HENRY

MINUA, MINUA MINUA TAI TEORIOITANI MINUA MIANA MINUA TAI TEORIOIOTANI M,INUN TEOITEOIOEAPVN,,,INUUN TEORIA MINÖ MINUN MINUSTA..MINÖÄ MINÄ MINUSTA..MINULLE MINU EOIRIOTANI..Mitä parempi tai hörhömpiä minua käsittelevät kirjoitukset ovat, sitä varmemmin ne päätyvät tänne. minä linkitän,,,minä linkitän ,,,,minä linkitän...minä linkitän..........................
MINU TEORIANINFAMIAGNUI ERG HEYTAXX,...-S,SB,S
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat "anonyymien hörhöjen toiminnan sallimisella"? "Ei minulla ole valtaa sallia tai kieltää mitään." sANOO Henry..kuitenkin..jokatapuksessa..kiellän vain sen..se riittää..Laasanen blogissaan ...."minulla ei ole valtaa kieltää mitään"..<------sanoi sanoi sanoi.... mutta kiellän kuitenkin rakkauden,,,ei minull a ole valtaa omassa blogissani ei minulla ole valtaa omassa blogissani.... henmry LAASANEN LAASANENMVMVMMVÄEAÄKKAF---------------ÄAASAEE,N

Kommentti 27.1.12: Ai äsken sanoit, että kommentit voidaan poistaa moderoinnilla kommenttilootista, mutta yhtäkkiä sinun kohdallasi ja sinun blogeissasi niin ei voi tapahtua/ sinun blogissasi ei voi siis tapahtua niin? ja heti seuraavassa lauseessa netti muuttuukin yhtäkkiä rajattomaksi eli valtasi kaKATKERA MIEStoaa itsesi kohdalla ja omassa blogissasi etkä voi mitenkään vaikuttaa omassa blogissasi mihinkään??? Vau..äsken siis joku toinen voi ja nyt siis sinä et voi??..OK... Jännää.


Tiinan tuohtumus sai alkun ilmeisesti tästä 
facebook-linkityksestä ja Tiinan lainaamisesta:

Tiina: Kyllä Laasanen pysyy puheissaan, vaikka ne todistettaisiin millä tahansa mittarilla vääriksi ja vaikka ne olisivat kuinka epäjohdonmukaisia. Hänen juttunsa ja niistä seuraavat johdannaiset eivät ole muuttuneet neljässä vuodessa mihinkään. Nykyisin en enää jaksa edes lukea niitä.........MINÄ OLEN ONNETON MIES MINÄ OLEN ONNETON MIES MINULLA IEOE VALTAA ..VALTANIA ON KADOPNNUTAMLS VOAJONNEKKIN MINULA ON VANIN VÄKIVALTA. .. Mielenkiintoista ja pelottavaa Laasasen kaikissa blogeissa on se yhteinen asia että kaikki ne naiset jotka eivät edusta perinteisiä arvomaailmoja ovat jotenkin viallisia. "Pelottavinta" ovat kaikki ne Laasasta guruna pitävät henkilöt jotka vihamielisyyksissään tekevät "nettihyökkäyksiä" eli tukkivat Laasasen innoittamana jonkun ns. epäsopivan ihmisen kommenttilootan kaikenlaisilla törkyposteillaan mm. sellaisten naisten blogeihin joiden ajatukset eivät sovi omaan pirtaan. En tiedä tapahtuuko ko. asiaa enää mutta sitä tapahtui vielä jokin vuosi sitten.

 

Onko johonkin lähetetty törkyposteja? 

Kommentti 27.1.12: Kyllä on kauan sitten. (Määrittelen tässä sinulle uudelleen sen mikä on mielestäni törkypostia: Se on postia joka ei kommentoi varsinaista asiaa blogissa, vaan menee henkillökohtaisuuksiin ja jopa solvaa jotakuta ihmistä tai jos tekstissä kehoitetaan tekemään jotakin  jollekkin tai se menee laittomuuksiin ) Vastasin siihenkin jo yllä sekä edellisessä tekstissäni. Se vasta jännää onkin.

 

Minun mielestäni Tiinan omat väitteet täyttävät valheellisuudessaan (esim. boldattu lause) törkypostin tunnusmerkit.6åkåpk5y y
e56ve5v
Saa repostella.VAIN VÄKIVALTA JA VÄKIVA
LTA MINUA OLEN ONNETOIN JA MINULLA ON OIKEUS M
UILLA ON AEI OLE VOAIHOWI VÖÄKUIVALTA JA ONNETOAN VAKMCEION M,MMMINULLA ON EEI OIKEUSCACA OLLAKGA<-- HUOM:!!! Laasasen OMA kehoitus repostella (tuo on esimerkiksi törkypostia..kuten hyvin tiedät)00000000000000000000000111111101010000000000000000010000000000000001111000000000000000000000000000000000

 

  Jorma sanoi...y 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En oOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

 

oooooooooole lähettänyt törkypostia koskaan kenellekään...sanoo anonyymi..

"todistettaisiin millä tahansa mittarilla vääriksi ja vaikka ne olisivat kuinka epäjohdonmukaisia."

"Mielenkiintoista ja pelottavaa Laasasen kaikissa blogeissa on se yhteinen asia että kaikki ne naiset jotka eivät edusta perinteisiä arvomaailmoja ovat jotenkin viallisia."

Nämä yllä olevat, jotka ovat siis ihan suoria sitTEORIA JOKA JOHTUU FEMINISMISTÄ..TEOPRIA OJA ONNETON MIES TEORIA ONNETON TEORIA ONNETON,,,EI OSAA OTTAA VASTUUTA OMVASTA ELÄMÄSTÄÄN MSUUUTA ,VAUIDUPOUP BTYEOROA JA ONNETON MIES  JOA EI OSA KANTAA ITSEÄÄÄÄÄNCA JEAIAIC aatteja, ovat kyllä sen luokan älyvapaata olkiukkoilua, että oksat pois. Eipä pysty väitteiden esittäjä niitä todistamaan, eikä liioin muitakaan heittojaan.

Jäljelle jää siis feministin tyypillinen puolustuskeino: uhriutuminen. Siihen sitten yhdistetään toinen tyypillinen keino, eli projisointi. Itse lähetetään törkypostia ja levitetään valheita, mutta kun siitä jäädään kiinni syytetäänkin aivan viattomia ihmisiä samasta.

  6 52yc6 u jyy

 trh juj ir,-.pioä 

5 7i9lp f9 feq

tyh  8 8.

Vastaus: Näinkö arvelet?

26/1/12 15:40

 
Anonyymi Anonyymi sanoi...

Sirpa Pietikäinen:
Lisää naisia EU:n huippuvirkoihin

http://sirpapietikainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/95553-lis%C3%A4%C3%A4-naisia-eun-huippuvirkoihin APKKO ASFASA TEORIA JOKA KERTO KAIEKN MIKSI EI OLE TEROIAA..MIK MIKK VASKDKHKN M

26/1/12 16:21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger deeby sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Mielenkiintoista ja pelottavaa Laasasen kaikissa blogeissa on se yhteinen asia että kaikki ne naiset jotka eivät edusta perinteisiä arvomaailmoja ovat jotenkin viallisia. "

Tuohon (nykyajan viattomuuteen)VAIKK LAPSI RAISKATTAISIIN VAIKKA LASII RAISKATTAISIIN..NYKYAJAN LAPSI RAISKATTAISIIN MIEHEN ARVO MNIENUN ZAATAABKA  viitatakseni: nykyaikainen nainen edustaa aika useinkin sellaista arvomaailmaa, jossa miehen arvo on naisen arvoa alhaisempi ja monet tunne-elämän skaalat monopolisoitu naisille. Miesten ja naisten välille on syntynyt selkeä, kimurantti ristiriita, joka johtane jossain vaiheessa koko sFASIMIA ??????????????????????????????ivistysjärjestelmän tuhoon, koska naiset ylläpitävät fasistisen järjestelmän pohjaa. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx bkpojcpä 

gk pojpjik2

 

bk




 onb6ju+uj



 4

Mitä taas perinteisiin tulee
niin ei ennenvanhaankaan asiat kovin paremmin olleet. Eteenpäinkin on joissain asioissa silti menty, mutta suurin osa kehityksestä on tuhoisaa. Eikä Laasanen ja kumppanit edusta mitään perinteistä maailmankuvaa."Tänne blogiin kerätään tietoa mm. naisista, jotka aikovat tuhota ihmiskunnan." sanoo joku kommentaattori..anonyymi.. mIÄ OLEN MENNY TPIIP OIHAN SEKAISIN SEKAISIN MKUN KUKAAN ONNETON VIANE IN S MINUA HOIVAAKJIN VNE PÄRJÄÄ IHAN ITEKSEEN ILMAN IMA AMINUA MINUA MINÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Vastaus: Laasanen edustaa nimenomaan perinteistä arvomaailmaa

26/1/12 17:10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger deeby sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Onko sinulla pokkaa vastata kysymykseeni tai onko sinulla jokin oikea syys sille miksi teet niin?"

Sinulla voisi olla pokkaa pitää suu soukemmalla  sanoo anonyymi ...ottaen huomioon, että tämän tyyliset herjaukset päätyvät muidenkin blogien aineistoksi. 

Olet jo ristiretkellä, tyttöseni. anonyymi jatkaa...............................................................................................

Vastaus: Tässä on oikein tyypillinen lapasesta lahtenyt Laasasen blogin kommentti. Tähän en vastaa mitään.

26/1/12 17:13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger deeby sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Onko sinulla pokkaa tehdä vastaväitettä ko. toiminnan oikeutuksen puolesta? Onko sinulla ylipäätään mitään vastaväitettä asialle? Näetkö edes sellaista?"

Tämä on miesasiablogi ja
miesaktiivien tehtävä on pitää katukuva puhtaana despoottinaisista, jotta ihmiset voisivat nauttia elämästä. Laasasellekaan tuskin on omantunnon kysymys..sanoo anonyymi..pelkuri.. julkaista näitä femuhuurupsykoosissa latautuneiden henkisiä kirvesvarsiviestejä.
Viestejäsi (omasta blogistasi) voidaan kopioida muihin blogeihin. Varo, ettei tule valkotakit paikalle. vARO VALKOTAKKEJA VARO VALKOTAKKEJA VARO VALKOTAKKEJA VARO VARO VARO VARO VARO VARO VARO VAOR..VALKOTAKKI VARTIO

Vastaus: Tässä myös tyyppi esimerkki miesasiamiehistä

26/1/12 17:17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger deeby sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

""Pelottavinta" ovat kaikki ne Laasasta guruna pitävät henkilöt jotka vihamielisyyksissään tekevät "nettihyökkäyksiä" eli tukkivat Laasasen innoittamana jonkun ns. epäsopivan ihmisen kommenttilootan kaikenlaisilla törkyposteillaan mm. sellaisten naisten blogeihin joiden ajatukset eivät sovi omaan pirtaan."

Maskulistit ovat yleviä
ja touhuavat epätasa-arv
on purkamisen, eivät kenenkään ihmisen innoittamina, vaikka onkin totta, että Laasanen on monille se avainhenkilö, joka on auttanut heitä näkemään asiat, kuten ne ovat. Laasanen ansaitsisi Nobel palkinnon. Sanoo anonyymi..

Tietoisuuden lisääminen on a ja o, kunnes ihmiset ml. naiset alkavat ymmärtää omaa parastaan. Naisilla on edessä valtava evolutionäärinen kehitysaskel, kun he joutuvat opettelemaan seisomaan omilla jaloillaan. Nykyisin velvollisuudet ovat miehillä, mutta se aika on käymässä vähiin. Sinunkin pitää alkaa heiluttaa kirvestä miehen lailla.

"En tiedä tapahtuuko ko. asiaa enää mutta sitä tapahtui vielä jokin vuosi sitten."

Tapahtuu edelleen.

Vastaus: Tässä myös yksi tyypillinen Laasas fani vastaus.

26/1/12 17:25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger deeby sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Hän kun harrastaa sitä että linkkaa omille sivuilleen esim. ihan muuhun tarkoitukseen"

Saisiko mielestäsi länsimainen uutistoimisto linkata esimerkiksi iranilaisten uutistoimiston viestejä höystettynä omilla kannanottopaketeillaan?

Vastaus: Tässä myös oikein "nokkela vastaus" kysymys on vain väärä johon vastaus tuli.

26/1/12 17:27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger deeby sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Tiinan tuohtumus sai alkun ilmeisesti tästä facebook-linkityksestä ja Tiinan lainaamisesta:"

Ja nyt Tiinan tuohtumus on kopioitu tänne. Näin siinä taas kävi. Miesaktivismi osoitti kyntensä.

Vastaus: Ei aiheuta mitään tunnetta henkilökohtaisesti. Korkeintaan hymynväreen suupieliin.

26/1/12 17:30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonyymi Anonyymi sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.tekniikkatalous.fi/tyo/uratiellakoettua/kokemuksia+uratielta+quotsun+pitaa+ruveta+juomaan+viinaaquot/a758225

26/1/12 18:59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonyymi Anonyymi sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.stara.fi/2012/01/26/teinitytto-soi-15-vuoden-ajan-pelkastaan-kananuggetteja/

26/1/12 18:59

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger Homo sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Dopingaineet sekoittivat pään"

Näillä aloilla doupataan

26/1/12 22:34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger Homo sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mikä/kuka tämä Tiina edes on? Joku nerver heard -luokkaan kuuluva trollaaja/stalkkari, jota toivon mukaan en joudu rahoittamaan jollain tapaa veroeuroillani?

En hirveästi hämmästyisi, jos tämä Tiinä olisi joku anonyymitrolli, joka yhdessä Neonomiden yms femakoiden kanssa ilmestyy tämänkin blogin kommenttipalstalle aika-ajoin trollailemaan. Epäilen lintunaisenkin olevan liikkeellä.

Vastaus: En ole aikoihin lukenut edes ko. heppua. Otin asian esille siksi että Laasanen oli poiminut kommenttini ihan eri blogin kommenttilootasta teidän lootaanne ja ihan eri kontekstiin minne se oli laitettu. Reagoin siihen tämän verran. Sitten vielä ihan selkeästi sanottuna jotta asian ymmärtää selkeästi: LAASANEN on poiminut minut nettivirrasta en minä häntä.

26/1/12 22:39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonyymi Anonyymi sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.stara.fi/2012/01/26/kevin-prince-boateng-harrasti-liikaa-seksia/

26/1/12 22:41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentti poistettu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

26/1/12 23:17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentti poistettu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

26/1/12 23:24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger Homo sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ei kai tuo Tiina yritä saada itselleen markkinointi- tai tukiaismielessä näkyvyyttä Laasasen blogin kautta? Jospa edes vaikka jotkut femakot antaisivat säälirahoja hänelle?

Oma suositukseni on kaiken maailman yhteiskunnan tukiaisia vaativille taiteilijoille, että menisivät oikeisiin töihin ja jatkaisivat taiteilua korkeintaan harrastuksena, jos taiteelliset kyvyt eivät riitä elättämään itseä. Se olisi moraalisesti oikea tapa toimia.

Vastaus: Ajatuksesi ovat omiasi, mutta antavat oivallista kuvaa ihmisen maailmankuvasta sekä ajatuksen juoksusta. Selkeää projisointia. Laasanen on edelleen itse oma aloitteisesti poiminut minut nettivirrasta en minä häntä.

26/1/12 23:30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonyymi Anonyymi sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1484378/johanna-tukiainen-hollywood-nayttelija-pyysi-treffeille

27/1/12 07:10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger Jorma sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kuukautiskierron vaihe saattaa näkyä naisen kävelytyylissä 

"Naisen kuukautiskierron tiedetään vaikuttavan laajalti hänen käytökseensä, jopa persoonallisuuteensa ja parinvalintaan."

Niin tiedetään, mutta naistutkimuksessa (sukupuolentutkimuksessa) nämä tosiasiat jätetään huomiotta, millä on katastrofaaliset seuraukset.

27/1/12 08:22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger Jorma sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Näissä asioissa ehdokkaiden näkemykset eroavat 

"Arvokysymyksissä HS kysyi muun muassa sitä, mikä on miesten suurin tasa-arvo-ongelma. Niinistön mielestä ongelma liittyy erokiistoihin, Haavisto taas on huolissaan tyttöjä helpommin syrjäytyvistä pojista."

Hyviä vastauksia. Ikvävä vain, ettei kumpaakaan ongelmaa huomioida tasa-arvopolitiikassa.

27/1/12 08:52

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger Jorma sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

”Vi tar ställning för barnet”

27/1/12 09:07

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger Homo sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nyt Tiina blogissaan vaatii, että Henryn pitää vastata hänelle hänen oman bloginsa kommenttiosastossa. Älä vastaa, koska ei ole mitään syytä tanssia hänen pillinsä mukaan, vaikka ilmeisesti hän on tottunutkin vaatimaan muilta tuollaista.

Pikemminkin kannattaa oikein uhallakin olla noudattamatta hänen vaatimustaan ja hoitaa kaikki vastailu tässä blogissa - tai muualla, mutta ei hänen blogissaan. Antaa hänen tukehtua raivoonsa siitä, että joku kehtaakin olla noudattamatta hänen nimenomaista vaatimustaan vastata hänen bloginsa kommenttiosastolla, eikä jossain muualla. Lisäksi hänellä saattaa olla joku kavala taka-ajatus siinä, että miksi hän on alun
perinkin esittänyt tuollaisen vaatimuksen...VARO KAVALA NAINEN..VARO KAVALA NAINEN ..VARO KAVALA ANFIN SOEBEN.SC-


27/1/12 12:12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger IDA sanoi...


 

 

 

Jotenkin kummallista tämä kaikki.

"Mainittakoon, että Hommaforumilla edetään täysin laasaslaisissa tunnelmissa. Jotenkin valkoisen miehen tekemissä rikoksissa syyllinen on aina rakenteissa. Kaikki muut hakkaavat ja raiskaavat ihan silkkaa pahuuttaan."

:D


Luulen vähän, että kansakuntamme nerot lähettelevät vihaista roskapostia toisilleen ja siksi niiden sähköpostit ovat, jos ovat, tukossa.

27/1/12 12:30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger Homo sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Antaa vihassaan marinoidun Tiinan nyt kiehua kaikessa rauhassa omassa raivossaan.

27/1/12 12:33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogger Homo sanoi...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rikolliset sieppasivat miehen ja pahoinpitelivät häntä raa'asti saadakseen pankkikortin tunnusluvun. Kovimman tuomion sai nainen.

27/1/12 13:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26.01.2012 - 08:39

Sosiaalisenmedian ja nettikirjoittelun tasosta ja siitä että ei ole tasoa on kirjoitettu paljon. Lisään tähän virtaan nyt oman mielipiteeni asiasta. Olen itse tässä vuosien varrella kommentoinut sekä nimettömänä anonyyminä että omalla  nimelläni erilaisia kirjoituksia jotka ovat milloin milläkin tavalla olleet ajankohtaisia tai kiinnostavia. 

Käytän nettiä ja sen erilaisia sosiaalisia paikkoja oman taiteellisen työskentelyni tutkimusalustana. Olen kiinnostunut siitä mitä ihmiset puhuvat, miten puhuvan ja mistä puhuvat. Ne antavat ikäänkuin taustaa ja näkökulmaa ja jonkilaista vastapainoa omalle ajattelulleni aika helpolla tavalla. 

Totta tuntuu olevan se että harvoin nettikeskusteluissa päästään kovin syvälliselle tasolle ja blogikirjoitukset ovat monesti verrattavissa mielipidekirjoituksiin. Se ei häiritse, mutta se mikä häiritsee on eräänlaiset "lahkot" kirjoittelun taustalla.

Olen seurannut vuosikausia, joitain kirjoittajia ja jotkut ovat jääneet unholaan vuosien varrella.

Tänä päivänä koen että netti on kirjoituksineen korvannut ainakin minulle sanomalehdet lähes kokonaan, koska olen saanut koottua itselleni sellaisen repertuaarin erilaisia lähteitä nettiin että ne täyttävät jopa paremmin tarpeeni etsiä sekä vapaata tietoa että ns. ei vapaata tietoa aika hyvin. Vapaalla tiedolla tarkoitan tietoa joka on pääsääntöisesti yksityisten ihmisten omaan henkilökohtaista tietoa ja käsityksiä elämästä ja ns. ei vapaalla tarkoitan esim. nettilehtiä tai vaikkapa tieteellisiäkin kirjoituksia  joissain viitekehyksissä . Jako on karkea mutta näin pääpiirteissään.

Nimettömyydestä netissä olen ihan periaatteestakin sitä mieltä, että jokaisella tulisi olla siihen oikeus. Se ikäänkuin, huonoista puolistaan huolimatta, antaa mahdollisuuden vapaaseen ilmaisuun äärimmäisen hyvin.

Kirjoitukset ja mielipide sinällään eivät voi aiheuttaa kenellekkään suoranaista vaurioita ellei niillä käydä henkilökohtaisuuksiin tai ellei niillä haluta suoranaisesti ja tahallisesti tehdä jotain sellaista joka on jo muutenkin laissa kiellettyä esim. kansan kiihottaminen tai vaikkapa kunnian loukkaukset tms. 

Mutta sitten tulee ne tapaukset jotka jotenkin lipovat suoranaista kansanosankiihottamista tai provosoivat joitain jonkinlaiseen toimintaan esim. järjestelmälliseen ihmisten blogien tukkimiseen ja törkypostien lähettämiseen, haukkumiseen henkilökohtaisesti ja henkilökohtaisuuksiin menevien älyttömien kommenttejen kirjoittamiseen.

Yhdessä itse havaitsemassani blogaajassa on jotain vikaa ja se on Henry Laasanen. Hän kun harrastaa sitä että linkkaa omille sivuilleen esim. ihan muuhun tarkoitukseen laitetut viesti omille sivuille kommenteiksi tai hän tekee myös niin että linkkaa jonkin ihan sivullisen ihmisen tekstejä omiin blogeihinsa täysin kummallisiin yhteyksiin joilla ei ole alkuperäisen tekstin kanssa mitään tekemistä...mutta koska konteksti puhuu ne voidaan vääntää hörhöaateuskovaisten silmissä ihan miksi vain.

Sehän on aika yleistä että jos jokin asia on kiinnostava niin sitten ns. muita lähteitä käytetään ja ne linkkaillaan ..mutta mielestäni on huonoa käytöstä ja suorastaan tarkoitus kiihottaa kansanosaa jos linkaa ihan eriin tekstiin laitettun kommenttin  ihan johonkin toisen tekstin yhteyteen ja ihan eri paikkaan jonne se on tarkoitettu tai tekee niin että ehdoin tahdoin linkkaa jonkin tekstin ja ihmisen omille sivuillee omien juttujensa jatkeeksi (TIETÄEN kokemuksesta mutta jättäen tarkoituksella huomiotta moisen käytöksen) että anonyymit nettihäiriköt alkavat repostella tekstiä omien höyrypäisyyksiensä vimmoissa.

Minusta vaikuttaa sille että Henry Laasanen tekee juuri niin ja sen takia kysynkin ihan suoraan häneltä että ONKO NÄIN? 

TEETKÖ NIIN?

ja onko sinulla pokkaa linkittää myös tämä teksti sivuillesi anonyyminen hörhöjen iloksi, vaikka tämä on osoitettu suoraan sinulle ja keskustelu on luonnollisesti tarkoitus käydä tässä minne teksti on kirjoitettukkin?

Onko sinulla myöskään pokkaa ottaa julkisesti vastuuta siitä miten toimit blogiesi suhteen eli sallit ja edesautat omalla käytökselläsi hörhöä anonyymien käytöstä?

Onko sinulla pokkaa vastata kysymykseeni tai onko sinulla jokin oikea syys sille miksi teet niin?

Onko sinulla pokkaa tehdä vastaväitettä ko. toiminnan oikeutuksen puolesta? Onko sinulla ylipäätään mitään vastaväitettä asialle? Näetkö edes sellaista?

Tyhjänpäiväinen yksikantainen sananvapauteen vetoaminen ei riitä..ainakaan minulle..sillä itsellesi sillä ilmeisesti puolustelet käytöksesi mutta se on ohut puolustus kun on kyse siitä että julkaisee omassa hallinnassaan olevalla blogilla vain tietyntyyppistä "sananvapautta."..jota kannustaa ja jota vielä ilmeisemmin käyttää vapaana tutkimuskenttänään omille vapaille väitteilleen.

Onko sinulla pokkaa tehdä se tänne blogiini?

Todennäköisesti ei.

ps. anonyymeihin epäasiallisiin kommenteihin en vastaa....julkaisen ne kyllä mielelläni...ihan vain siksi että ne ovat hyvää tutkimusmateriaalia taiteellisen työskentelyni taustamateriaaliksi.

 

niin ja jk. Heti kun saan Laasaselta vastauksen suoraan kysymykseeni perusteltuna voin keskustella asiasta myös jollain muulla tavalla ja jonkun muun kanssa..jos ennenkaikkea ylipäätään vaivaudun tämän enempää. TÄMÄ ON henkilökohtainen julkinen viesti Henry Laasaselle.

 

 

 

18.11.2011 - 09:03

Joku minua viisaampi on sanonut, että kaikkein suurimmat muutokset yhteiskunnassa tapahtuvat ns. hiljaisuuden spiraalin aiheuttaman muutoksen kautta. Hiljaisuuden spiraali tarkoittaa käytännössä esim. seuraavaa:

Havainnollistan tämän seuraavan yksinkertaistetun ja aika karkeankin aikajana-kertomuksen kautta:

vuosi 0:

Kaikki tuomitsevat pedofilian. Pedofiilit ovat hiljaa ja itsekkin yrittävät kaikin keinoin sen kieltää. Pedofiilejä on aika vähän ihan konkreettisestikkin koska pedofilia on ankaran kiellettyä. 

Vuosi 10:

-Kaikki tuomitsevat pedofilian, mutta ovat alkaneet puhumaan siitä. Pedofiilit ovat hiljaa ja alkavat miettimään että asiasta voisikin puhua, mutta se on kiellettyä. 

vuosi 20:

Pedofiliasta puhuminen on kuitenkin sallitumpaa. Kaikki alkavat puhumaan pedofiliasta ja joku esittää että pedofiliahan onkin ihan jees. Kaikki tuomitsevat sen. 

vuosi 30:

Pedofiilit perustelevat kantaansa laajasti julkisuudessa ja  joku alkaa ajattelemaan että tuossahan on jotain pointtia. Asiasta käydään laajaa yksipuolista keskustelua. Monikaan ei ole samaa mieltä mutta asiasta vain käydään laajaa yksipuolista keskustelua pedofilian puolesta.

Vuosi 50:

Lopulta pedofilia-asian  käsittelytapa arkisissa keskusteluissa muuttuu myönteisemmäksi ja pedofiileja ymmärtävämmäksi.  

Vuosi 80- :

Asiasta keskustellaan ymmärtävään sävyyn yhä useammin. Useat ihmiset ovat kuitenkin mielissään sitä mieltä ,että asia ei ole oikein, mutta koska sävy on muuttunut yleisesti hyväksyväksi ja myönteisemmäksi he alkavat epäilemään että ovatko he ainoita jotka ajattelevat niin ja ovat hiljaa sen takia. Silti moni ja jopa suurinosa on heidän kanssaan samaa mieltä, mutta jokainen vaikenee koska ajattelee että on ainoa joka ajattelee niin. 

Vuosi 90:

Loppujen lopuksi he alkavat kokea olevansa kaikkia muita vastaan koska ovat yleisesti hyväksyttyjä arvomaailmoja vastaan ja vaikenevat, koska eivät halua leimautua ahdasmielisiksi.

 

Vuosi 95:

He hiljaa hyväksyvät käytännön joista on enemmän haittaa kuin hyötyä koko yhteiskuntaa silmällä pitäen ja "hyöty" asiasta valuu harvoille pedofiileille. Mutta koska asiasta on jollekulle hyötyä niin se muuttuu pikkuhiljaa statusarvoksi asiana, jota aletaan lopulta jopa tavoitella. 

Vuosi 00:

Juuri tämä hiljaisuuden ketju/spiraali muuttaa Käytännön(ajatus)maailman myönteisemmäksi pedofiliaa kohtaan, mutta koska pedofilia on kiellettyä... niin uhri tulee määritellä uudelleen ja luonnollisesti  yhteiskunnan "normeja" sekä moraalista maailmaa vastaavaksi. Kaikki jotka ovat eri mieltä leimataan "syntisiksi".

Tätä asian vääntelyä ja kääntelyä voisi jatkaa vaikka kuinka ja loputtomiin ihan siihen asti että uhri muuttuu loppujen lopuksi ihan syylliseksikin, mutta uskon että asian pointti  tuli tällä ihan selväksi. 

 

Tämän päivän paikallisessa sanomalehdessä  oli uutisointi raiskaustapauksesta, jossa tuomiota lievennettiin (käytännössä näin tehtiin koska tekijää ei tuomittu lapsen raiskauksesta) Imatralla sen perusteella että 15-vuotias tyttö (uhri) oli näyttänyt ikäistään vanhemmalle. Toisin sanoen tekijää ei tuomittu yhtä ankarasti kuin laki velvoittaa eli tekijää ei tuomittu lapsen raiskauksesta sen perusteella että uhri oli näyttänyt tuomiota antavien mielestä ikäistään vanhemmalle.  Toivon totisesti että kirjoituksessa oli jokin toimittajan fiba tai ajatusvirhe tai jotain..mutta epäilen että ei ollut. 

Ilmeisesti tämä IKÄ on jotenkin tulkinnan varaista, eivätkä faktat enää pidäkkään paikkaansa edes oikeustieteellisesti  kun tuomiota jaetaan eli uhrin faktuaalinen ikä ei painakkaan mitään, vaan tuomiota riittää alentamaan tälläisissa rikostapauksissa se että UHRI näyttää ikäistään vanhemmalle. Voi luoja sentään.  Olisiko uhrin OIKEALLA IÄLLÄ  ollut merkitystä JOS tyttö oltaisiin "vain" hakattu??? olisiko tuomio ollut pahempi hakkaajalle kuin raiskaajalle??? Asiathan ovat kuitenkin kumpikin väkivaltarikoksia ja pahoinpitelyjä. 

Minulle tuo on ihan käsittämättömän uskomattoman kummallista ja äärimmäisen raivostuttavaa logiikkaa.

Eihän tästä voi muuta ajatella kuin, että uhri on jollain kumman tavalla vastuussa raiskauksesta (? koska on aikuinen????) tästä väkivallanteosta koska NÄYTTÄÄ ikäistään vanhemmalle siis ???? jotenkin lain määrittelemälle aikuiselle (suojaiän ylittäneelle kenties??)..entä jos urhi olisi ollut 90-vuotias??? tai vain muuten fertiliteetti-iän ylittänyt???Mitä sitten??

Muuten sivu huomautuksena sanon sen, että eräs venäläinen ihminen ihmetteli sitä taannoin, että miksi suomessa suojaikä-raja ja täysi- ikäisyys ovat eri ikiä. Venäjällä kun ne ovat molemmat 18-vuotta.  Niin sanoppa se.  

Tämä liittyy mielestäni ikävä kyllä siihen että hyvin usein (melkein poikkeuksetta jos nyt ihan rehellisiä ollaan ) jopa alle 16-vuotiaista tytöistä aletaan puhumaan naisina nykyisin.. niin ..no..onhan sitä harrastettu jo kauan, ainakin 20 vuotta ja  jos seuraa vaikkapa mediaa tai arkipuhettakin  ja sitä tapaa miten nuorista ihmisistä puhutaan niin se vain vaikuttaa sille että erityisesti tytöt ovat naisia jo hyvin nuorena.

Sanottakoon nyt kuitenkin sekin että sama ilmiö on myös poikien kohdalla mutta harvemmin kuin tyttöjen kohdalla. Tämä asenne ja ajatus alkaa muuten mielestäni yleistymään molemmilla sukupuolilla vaikka eliniän odotukset kasvavatkin. Hassua sekin.

 

Miten tämä sitten liittyy omaan taiteelliseen työskentelyyni?

Tämä yksittäinen, mieltäni kuohuttanut tapaus, joka on siis nykyisin jopa ihan arkipäivää,  liittyy siihen siten, että koska olen paljon yrittänyt päässäni pohtia sitä että miten kuvaan naista teoksissani, jotka esittävät ihmistä niin miten ihmeessä voisin karistaa kaiken "sen" harteiltani ja miten ihmeessä voisin puhdistaa kaiken "sen" teoksistani esim. ko kulttuurilliset kontekstit.

Ne nimittäin todellakin ahdistavat minua..enkä jaksaisi pääsääntöisesti olla ahdistunut. Niin ja jos oikein rehelliseksi mennään niin ne RAIVOSTUTTAVAT minua eivät edes ahdista, koska ahdistus on mielestäni merkki tunteista joita ei tunnista itsessään eikä osaa antaa niille nimeä.

Raivon takana on suru ja sen takana sitten se joka on lienee se mitä pohjimmiltaan ylipäätään ajattelee sekä tuntee ihmisenä asioita kohdatessaan omalla tempperamentillään varustettuna.

Tulkinta teoksista saattaa ja ikävä kyllä hyvin usein muuttuukin ihan toiseksi katsojan silmissä kuin mitä itse on omassa monimutkaisessa (??) mielessään ajatellut. Tähän asiaan se liittyy siten, että esim.  tyttö onkin kuvassa yhtäkkiä nainen vaikka onkin selvästi tyttö ja kuvan luonne muuttuu siksi ihan kokonaan tai se liittyy siten että kuvan tyttöä ei osata nähdä useammalla eri tavalla ja useammasta eri kulmasta vaan se tulkitaan kiireen takia vain yhdellä tavalla ja vain joksikin. Miten sitten pidät teoksen kohtaajan teoksen ääressä riittävän kauan jotta kohtaaja keskittyisi teokseen vähän enemmän? Kauneudella? Taidolla? ehkäpä näin. 

Kuvahan voi olla montaa yhtä aikaa ja ainakin minä ajattelen teoksia tehdessäni paljon erilaisia asioita ja tunnen paljon erilaisia tunteita. Ne myös muuttuvat usein matkan varrella ihan huomattavastikkin ja siksi niiden tekemisessä menee niin kauan aikaa. Se lienee näkyy teoksissa ja mielestäni sen tuleekin näkyä. Teokset pitää ikäänkuin allekirjoittaa sisällöllisesti ennen kuin ne voi tehdä loppuun asti. Tämä allekirjoitus on jonkilainen tunne siitä että näin se menee. 

ja siis toistan kun kuva ei ole, ei ainakaan minulla, vain jotain ja vain jonkin asian "yksi jokin" vaan se on "monta jotain". ..niin olen "antanut asian olla vähän taka vasemmalla" tähän asti sillä tavalla että olen yrittänyt karistaa kaiken tuon kulttuurillisen kontekstin (taustan) sieltä (teoksista)  pois ihan tietoisesti.

Mutta silti se on mahdollista (lue toden-näköistä)että en vain enää pysty siihen jatkossa ollenkaan vaan minun tulee ikään kuin erotella kulttuuri ja "minä" toisistaan yhä selkeämmin teoksissani.

Koska ne kulttuuri ja "minä" voivat olla suunnilleen ihan eriä, jos ja kun on ihan täydellisen rehellinen itselleen. Nimittäin se pohjimmisen pohjimmainen tunne voi olla jotain muuta kuin se pelkkä viha, suru tms. huolimatta siitä mitä maailma ympärillä on. 

Kaikki siis liittyy kaikkeen.

Pitää vain yrittää olla valppaana ja jatkaa harjoittelua.

 

Kulttuurilliset/yhteiskunnalliset  kontekstit ovat hyvin ikäviä kun ajattelee ihan sitä että miten kuvaa katsotaan tai miten se tulkitaan milloinkin. Silti kuvaa tehdessään ei auta muu kuin luottaa siihen itseensä kaikella tasolla ja ottaa sen vuoksi vastaan kaikki se mitä se luottamus tai epäluottamus tuo tullessaan.

 

PS. Tuon nuoren 15-vuotiaan tytön raiskaaja (23-vuotias nuori aikuinen mies) sai tuomiota 6kk ehdonalaista ja 4500 euroa korvauksia kaiken kaikkiaan ts. suomessa saa raiskata lapsen 4500 euron hintaan, koska ehdonalainen edellyttäää vain sitä että rikollinen ei tuon ehdonalaisen aikana tee mitään rikollista tai ainakaan jää siitä kiinni.

Muuten jos ette ole tienneet niin.. raiskauksista vain hyvin pieni osa päätyy käräjille tai edes ilmoitetaan poliisille. 

04.11.2011 - 09:00

 Jaah...ajattelinpa kirjoittaa eräästä asiasta joka on vimeaikoina askarrutanut mieltäni ja liittyy siis luonnollisesti myös taiteelliseen työskentelyyni. 

 

Aloitan unesta jonka näin muutamia öitä sitten.

Miksi unesta jonka näin?

Carl Jung sanoo (jossain kirjassaan jota en muista), että ihminen nähdessään unta ihmisistä näkee samalla unta itsestään ja omista eri puolistaan oman persoonallisuutensa sisällä ts. jokainen unen hahmo ja henkilö ikään kuin ilmentää henkilöä itseään ts. on unen-näkijä itse.  Tämä on jäänyt mieleeni oikein hyvin ja se onkin minusta hyvin antoisa tapa tutkia omaa sisäistä maailmaansa ja niiden sisältöjä. 

Vaikka en varsinaisesti koskaan maalaakkaan unieni sisältöjä maalauksiini..uneni kuitenkin antavat minulle viitteitä siitä missä mennään milloinkin ihmisenä ja koska kierrätän tekemisen sisällön itseni kautta kaikki suodattuu.

Tämä uni on itsellen tärkeä sillä tämä uni on toistunut elämässäni vähintään n.20 vuotta. Se on ollut aina samoissa puitteissa ja muuttunut sekä kasvanut saamaa tahtia kanssani. Se on varmasti hyvin tyypillinen uni ihmisellä sillä se koostuu kaikista niistä elämäni joista jotka olen nähnyt. Minun jokeni on vellovasti virtaava vesi  joka sisältää kaikkia niitä erilaisia elementtejä joita nyt unien joissa vain voi olla. 

Carl Jung on myös sanonut (jossain kirjassaan jota en muista :..), että ihminen ei koskaan muutu vaan ihmisestä esiintyvät erilaiset persoonallisuuden ("Tempperamentin-piirteet"  sanoo Keltinkangas-Järvinen)  puolet ovat joko enemmän esillä tai enemmän piilossa. Tietyt persoonallisuuden puolet joko vahvistuvat tai heikkenevät tilanteen mukaan ja näin ei ole vain lapsuudessa vaan tämä prosessi jatkuu läpi elämän.  

Olen ollut sillä tavalla omituinen ihminen että olen oikein odottanut sitä että ikää tulisi lisää. (Sanon tuon nyt vain tiivistetysti ilman kaikkia niitä ympyröitä jotka siihen myös kuuluvat todellisessa elämässä.) Tyttäreni on aina minulle nauranutkin tuota asiaa hyväntahtoisesti. Erityisesti sitä että aloin jo 30-vuotiaana "hokea" olevani keski-ikäinen. En ole tehnyt tuota koskaa "pahalla" kenellekkään en myöskään itselleni. 

Tajusin tuosta unestani jonka näin ihan lähiaikoina sen että miksi olen odottanut sellaista mitä tänä päivänä ei todellakaan "saisi" odottaa eteenkään jos on nainen eli olen oikein odottanut ikääntymistä.

 

Uneni kertokoon sen, sen mitä sanoin on vaikea kuvata:

Olen pitkän veneen kyydissä taaimmaisena menosuuntaan. Vene on täynnä ihmisiä. Veneen nokassa on joku joka johtaa venettä kohti karikoita. Pysäytän veneen ennen kuin se menee karille ja ohjaan se toiseen laitaan jokea, jotta pystymme jatkamaan matkaa turvallisesti huolimatta siitä että joen virta vain voimistuu voimistumistaan.

Tiedän tämän unessa..kokemuksesta.

Mieleni on valpas. Vauhti kiihtyy ja virta voimistuu. Eteemme tulee koski, jota kohti veneemme kiitää. Katson tulevaa koetusta, mutta mieleni on aika tyyni. Katson ympärilläni olevia ihmisiä.. heitä kaikki en näe kunnolla. Lähelläni on yksi nainen (joka on myös oikea ihminen oikeasta elämästä ja herkin sekä tietyllä tavalla hennoin ihminen jonka tunnen).

Katson häntä ja huomaan että hänellä on pelastusliivit. Katson kohti tulevaa koskea ja veneemme syöksyy sitä kohti. "Minä" jonka tunnen, ohjaan venettä. Minä, joka on peloton ja valpas katsoo eteenpäin.

Henkeni salpaantuu hetkeksi, mutta ajattelen " Tämä vene on täynnä ihmisiä, se painaa paljon. Se varmaan pysyy pystyssä:" hurja syöksy alkaa ja minä herään, en painajaisesta vaan unesta, jolla on merkitystä. Vedän vieressäni nukkuvan miehen jalat rintaani vasten, painan pääni karvaiseen vatsaan  ja itken helpotuksesta. 

Miten tämä sitten liittyy taiteelliseen prosessiini?

Se liittyy siihen kaikella tavalla. En vain tiedä milloin ja miten saan sen sanottua koska olen juuri tullut sen kosken ääreen ..

Mutta miten tämä uni poikkeaa edellisistä unistani, jotka ovat olleet samanlaisia? Tämä poikkeaa siitä huomattavasti. Sillä en ole veneessä enää yksin enkä  koe untani enää painajaiseksi.

Toivon kovasti,  että olen unessani samassa kohdassa jossa on erään Torn Björn Häglundin kirjoittaman kirjan (Peilissä vaskiset kasvot)  henkilö joka soutaa ulapalle kohti äidin kohdusta välkkyviä kiviä. Kirja kosketti minua kovasti lopullaan kun luin sen joskus vuosia sitten erään elämän vaiheen loputtua. 

Ko. kirja muuten kannattaa lukea ..varsinkin jos on taiteilija ja jos tuntee tätä psykoanalyysin maailmaa. Näin, että tällainen vuodatus. Toivottelen kaikkea kaunista kaikille. Niin no sanon vielä sen verran, että ko. kirja kertoo taiteilijan henkisestä kasvusta taiteilijaksi, joka on mielestäni se asia jolla on oikeasti merkitystä. Kaikki muu on aika turhaa.

 

Kirjoittaja
tiina-marj

Ammatti:Kuvataiteilija 1."Elä äläkä liikaa filosofoi. Luota vaistoosi. Anna intuition johdattaa minne se sitten viekin...... 2."Harkitse, analysoi, tarkastele...elämä ei ole pelkkästään ajattelua tai tunnetta. Se on molempia tasapainossa" 3."Ole aito ja rehellinen..sillä se on tie itseesi ja toisten luo sydämessäsi." SIINÄ NIITÄ TEESEJÄ ONKI SITTEN MIETITTÄVÄKSI. Mutta..millainen on tämä blogi...sen sinä päätät itse KATSOMALLA.

Seuraa blogia Bloglovin'lla

Tilaa minut:

BLOGI

LISTALTA!

Blogin sivupohja